Innovatie: Experimentele media
int radius = 100;
float nScale = 200;
import ddf.minim.*;
import ddf.minim.analysis.*;
Minim minim;
AudioPlayer player;
AudioMetaData meta;
BeatDetect beat;
float noiseMulti = 300;
void setup() {
size(1920, 1080, P2D);
background(0);
smooth();
minim = new Minim(this);
player = minim.loadFile("test audio.mp3");
player.loop();
meta = player.getMetaData();
beat = new BeatDetect(player.bufferSize(), player.sampleRate());
beat.setSensitivity(300);
}
void draw() {
noStroke();
fill(0);
rect(0, 0, width, height);
translate(width/2, height/2);
beat.detect(player.mix);
if (beat.isKick()) {
noiseMulti = 120;
nScale = 600;
} else {
if (nScale > 550) nScale *= 0.9;
noiseMulti *= 0.5;
}
stroke(255);
for (int lat = -90; lat < 90; lat+=2)
{
for (int lng = -180; lng < 180; lng+=2)
{
float _lat = radians(lat);
float _lng = radians(lng);
// noise
float n = noise(_lat * noiseMulti / 200, _lng * noiseMulti / 300 + millis() );
float x = (radius + n * nScale) * cos(_lat) * cos(_lng);
float y = (radius + n * nScale) * sin(_lat) * (-1);
float z = (radius + n * nScale) * cos(_lat) * sin(_lng);
point(x, y, z);
}
}
// saveFrame();
}
void stop()
{
player.close();
minim.stop();
super.stop();
}

synthesizer voor de synths
Voor deze les waren er verschillende programma's beschikbaar. Programma's zoals een tekentablet, microfoon, beamer, diaprojector, camcorder, platenspeler en een synthesizer. Samen met een klasgenoot hebben we voor de synthesizer gekozen. De opdracht was om met het programma iets te maken wat niet de bedoeling is met het programma. (bijvoorbeeld geluid maken met een tekentablet ipv. Illusteren met de tekentablet.)
Tijdens het experimenteren met de synthesizer kwam mijn klasgenoot met het idee om code toe te voegen aan de synthesizer. Hij zei dat het programma 'Processing' het beste hiervoor was. Daarna hebben we online opgezocht wat voor code we konden toevoegen aan audio om een audio visual te maken en om dit interactief te maken op de laptop. De synthesizer hebben we daarna met de hulp van de werkplaats meester in het tech lab aangesloten op mijn laptop om audio te genereren. Daarna hebben we de audiobestanden opgeslagen en bewerkt in het programma 'Audacity'.


Evaluatie / reflectie
Wat ik van deze les heb geleerd is om meer te kijken naar de mogelijkheden die niet zo snel te zien zijn of snel over het hoofd gezien worden. Het kiezen van de makkelijkste manier is niet altijd het beste. Het experiment aan gaan met de synthesizer was nieuw voor mij. Zelf kan ik piano spelen en bij sommige instellingen hoorde je wel de toonladder en bij andere instellingen weer niet.
Related Posts
-
Innovation: Sound Design
Innovation: Sound design Bron: Puri x JHORRMOUNTAIN x Adje – Coño We have chosen to adapt Baudet’s speeches and statements to make a parody of the song: ‘Coño. In one of Baudet’s statements the word ‘lavender’ came up. We thought this was a nice starting point. https://youtu.be/yvtlTC98C9Y Sound design & visual reaction In this workshop… Read more »
Posted on by yin-yong
-
Workshop: Prototyping
Quick prototyping Form follows function This workshop looked at the function of construction, sizes, materials and how that communicates to the user. I made a lot of different sketches / construction drawings of an iPhone charger. First I drew these on different sizes and techniques. After that I made a 1:1 scale model out of… Read more »
Posted on by yin-yong
-
Erosion Clock
Innovation: Race against the clock Time costs money At the beginning of the workshop an explanation was given about how designers deal with the concept of time and what kind of designs they have made. The first design is called the: 10,000 year clock. This is a clock that would be placed in a mountain… Read more »
Posted on by yin-yong
-
SketchUp
Innovatie: Geological Modelling Digitale 3d maquettes bouwen… interssant! In de vorige les van innovatie moesten we een analoge maquette bouwen uit karton en papier. Dit keer gaan we deze maquette digitaal maken. Hiervoor kon ik het beste het programma SketchUp gebruiken. Na een korte uitleg van de docent begon ik voor het eerst te ontwerpen… Read more »
Posted on by yin-yong